Tuesday, September 8, 2015

Tidak Tahu Fungsi 9 Asid Amino? Jom baca..

As salam...

Hari ni kita study sikit...fakta ohhh fakta..


9 Asid Amino perlu ni badan manusia tak dapat hasilkan. That's why kita kena ambil dari sumber lain. Untungnya ESP Shaklee ada 9 Asid Amino ni..Jom kita belajar sikit pasal PROTEIN 9 ASID AMINO:

1) Histidine - penting dalam pembentukan dan replikasi/penggantian sel.

2) Isoleucine - gabungan Leucine dan Vline ni penting dalam memperbaiki dan membina otot selepas senaman. Ia juga penting dalam pembentukan Hemoglobin dan membantu peredaran tahap gula dan tenaga dalam darah selain penting dalam pembentukan rangkaian atau jaringan darah.

3) Leucine - membantu pembebasan Insulin dari Pankreas, melindungi otot dan meningkatkan tisu serta baiki struktur kulit.

4) Lysine - bantu melindungi badan dari terkena penyakit Herpes (sakit kulit).

5) Methionine - berfungsi dalam metabolisme badan, mengemulsi lemak dan merupakan unsur asas sulfur di dalam tubuh. Ia perlu dalam menyingkirkan logam berat (lead dan merkuri)

6) Phenylalanine - berguna apabila tubuh menukar Phenylalanine kepada Tyrosine, sejenis Asid Amino yang perlu dalam proses sintesis Protein, zat kimia otak termasuklah L-DOPA, adrenalin, noradrenalin dan hormon Tiroid.

7) Threonine - membantu membentuk Kolagen dan elastin dalam kulit....nak kulit cantik dan gebu cubalah ESP...

8) Trythophan - adalah hasil daripada Niacin yang berfungsi menghasilkan Serotonin penting untuk fungsi saraf dan otak. Serotonin penting untuk tidur, menstabilkan emosi, mengawal sakit inflamasi dan lain-lain.

9) Valine - stimulasi dan diperlukan unuk metabolisme otot, memperbaiki dan pertumbuhan kulit serta memelihara keseimbangan Nitrogen dalam tubuh.

Penting kah tak penting PROTEIN 9 ASID AMINO ni???

Rebut peluang promosi ESP bulan ini!

Hubungi
Erna 0146907178
SID883367
FB: Ernawati Toba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Total Pageviews