Thursday, August 6, 2015

Tips Kempiskan Perut

Assalam...

Semua inginkan perut yang kempiskan? Ni sedikit tips untuk dikongsi...

Antara tips untuk mendapatkan perut kempis dengan cara yang sihat;

1) Pemanis buah

Perlu ELAKKAN mengambil pemanis buatan yang biasanya terdapat pada makanan pencuci mulut seperti kek dan gula-gula. Pemanis buatan sebenarnya dihasilkan khusus bagi mereka yang mengalami masalah diabetes. Namun, penggunaannya semakin meluas dalam industri makanan kerana harganya yang jauh lebih murah berbanding dengan gula biasa. Jika korang masih ingin menggunakan pemanis buatan, pastikan mengambilnya dalam kuantiti yang sangat kecil.

2) Sayuran bergas
WALAUPUN sayur merupakan makanan yang penting terutama untuk menguruskan badan, namun terdapat beberapa sayur-sayuran yang mempunyai gas. Contohnya brokoli, kubis, kailan dan lain-lain lagi. Walaupun begitu sayuran jenis ini tetap mempunyai zat besi seperti yang diperlukan oleh badan. Sebaik-baiknya ambil sayuran ini dalam jumlah yang kecil sahaja bagi mengelakkan masalah perut kembung.

3) Makanan awet
Makanan-makanan ringan seperti keropok, kentang, makanan dalam tin dan sebagainya merupakan makanan awet yang mempunyai kandungan natrium yang tinggi. Natrium dapat meninggalkan sisa di dalam badan sehingga menyebabkan pembesaran pada bahagian perut dan sekitar kawasan tubuh yang lain. Cuba elakkan pengambilan makanan sebegini demi memastikan perut kekal kempis.

4) Minuman berkarbonat
MINUMAN berkarbonat atau minuman bergas tidak sepatutnya wujud kerana ia mengandungi kandungan gula yang sangat tinggi, selain mengandungi gelombang udara yang akan tertinggal di sekitar perut seterusnya akan menyebabkan perut kembung dan membesar. Sebaik-baiknya minum air putih sekurang-kurangnya dua liter sehari bagi menyingkirkan segala toksik yang ada dalam badan.

Anda juga mengalami SEMBELIT???

Ni rahsia Ostematrix yang mungkin masih kurang diketahui...Ostematrix merupakan sumber kalsium dalam bentuk tablet. RAHSIANYA...ia juga mengandungi unsur Magnesium yang merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

UNSUR LAIN SEPERTI:
1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis


#shakleeeffect
#shakleelover
#sayajualshaklee
Erna 0146907178
SID883367
http://caprierna87.blogspot.com/

1 comment:

  1. thankss tukk tips .. nak cuba nanti laa.. brat smkin naik sjakkk spm dah hbiss.. hahahhaha.. anyway nak jmput akak singgah blog saya, cuci mata tngok kain songkt sarawak yang sangat cntikkk nii.. thanks kalau sudii ahahahahah.. http://wanieseuk.blogspot.my/2016/01/songket-preview.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Total Pageviews