Sunday, August 30, 2015

Air Lemon Alternatif Air Putih

As salam..

Pagi ni saya minum air lemon suam. Walaupun air putih adalah minuman wajib diminum 3L sehari untuk menjaga keseimbangan air dalam tubuh tetapi,jika ingin sesuatu yang lebih bermanfaat,air lemon adalah alternatif yang sempurna. Saya share sedikit apakah 7 khasiat lemon dan kepentingannya yang menakjubkan:


1. Membersihkan kulit
Salah satu alasan yang meyakinkan untuk minum air lemon adalah dapat membantu menjaga kesehatan kulit.Air sendiri dapat membantu membuang racun,tetapi vitamin C dalam lemon membantu pembersihan toksin dari darah kita serta mengurangi garis-garis halus dan kerutan diwajah.
2. Menyeimbangkan pH Anda
Air lemon dapat menyeimbangkan pH dalam tubuh kita.Memang lemon rasanya masam,tetapi ia banyak memberi manfaat yang menakjubkan pada tubuh kita. pH yang seimbang pada tubuh dapat mencegah virus dan bakteria jahat pada tubuh.
3. Meningkatkan sistem ketahanan tubuh
Manfaat lain dari air lemon yakni membantu meningkatkan sistem ketahanan tubuh kita.Kalium dalam jus lemon membantu mengawal tekanan darah,merangsang fungsi otak dan saraf dan vitamin C membantu demam.Jika Anda sudah sakit,cuba campurkan jus lemon yang ditambah satu sudu madu.
4. Turunkan berat badan
Air lemon juga membantu dalam penurunan berat badan jadikan minuman ini dengan rutin membolehkan anda cepat kurus.Disamping itu,minum air lemon membantu meningkatkan metabolisme anda.
5. Menyegarkan nafas
Setelah menyantap makanan pedas atau sesudah merokok ia akan mengeringkan mulut anda,yang menyebabkan nafas berbau,maka jangan lupa untuk minum air lemon.
6. Meningkatkan fungsi sistem otak
Air lemon mengandungi banyak kalium.Rendahnya kalium berhubungan dengan depresi,sifat pelupa,kegelisahan,dan melemahkan fungsi sistem otak.
7. Membantu masalah pernafasan
Jika Anda mengalami masalah pernafasan seperti jangkitan atau asma,air lemon merupakan minuman yang ideal. Air ini memiliki sifat anti bakteria dan membantu menyingkirkan kuman di dada serta mengurangi batuk.Air lemon juga dikatakan sebagai ubat yang membantu masalah alergi dengan menjaga tubuh supaya lebih seimbang.

Sampai di sini saja.

Erna 0146907178
SID883367
#shakleeeffect
FB: Ernawati Toba

1 comment:

  1. salam kenal... jemput join giveaway contest kita yer :D kita ada souvenirs dari Europe nak kasi :D banyakkk :D

    http://jindrisska.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Total Pageviews