Wednesday, November 26, 2014

Sembuhkan Lecur/Parut dengan Shaklee

Kejadian seperti terkena air panas, minyak panas malah heating daripada enjin kereta boleh menyebabkan lecur jika terkena pada anggota badan. Muka dan lengan adalah tempat yang selalunya terkena lecur dan lebih teruk lagi ada yang terkena lecur pada badan (bahagian dada dan belakang). Bagaimanakah anda memulihkannya?


Setelah cuba mencari-cari produk Shaklee khas untuk lecur dan parut ni, rupa-rupanya ramai dah cuba menggunakan produk Shaklee untuk membantu memulihkan struktur kulit yang melecur. Pasti anda juga malu jika lecur dan parut ini dibiarkan tanpa anda cuba memulihkannya. Merasa rendah diri, kurang keyakinan untuk menhadapi kawan-kawan malah lebih teruk lagi jika ia terjadi pada anak-anak kita.

Ada yang panik bila anak mereka terkena air panas yang baru mendidih atas kecuaian anda. Mungkin juga anak-anak yang terlalu aktif  dan agresif berada dekat cerek panas, kuali dengan minyak yang panas dari dapur rumah anda yang akhirnya menyebabkan mereka terkena benda yang panas tadi. Melecur, menggelupas, berparut dan ia akan menjejaskan struktur kulit daripada asalnya.


Di antara produk Shaklee yang selamat digunakan untuk masalah-masalah seperti di atas:

1.    Basic H2

-       Pembersih yang selamat dan ia tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang , lembut pd tangan, berkesan meningalkan kotoran berminyak, kepekatan berganda.
-       dikenali sebagai produk 1001 guna kerana boleh digunakan untuk pelbagai guna. Bahan pencuci yang boleh digunakan untuk mandi kerana ia bebas dari bahan kimia berbahaya dan tanpa klorin. (Bahan utama ialah minyak jagung)
-       Mencuci dan membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun dan bahan kimia.
-       Mencuci dan membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak)
-       Menanggalkan gula-gula getah pada baju dsb.
-       Membersih dakwat pen pada tangan, baju dsb.
-       Demam panas (sebelum berjumpa doctor)

Caranya: Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air. Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala

2.    Sustained Release Vita C Plus

-       Membantu mengelakkan jangkitan kuman, menguatkan pertahanan tubuh dan membantu pembentukan kolagen yang pastinya penting untuk struktur kulit yang sihat dan cantik.
Caranya: Ambik 2 biji sehari (sebaiknya 1 biji selang selama 5 jam untuk pelepasan Vitamin C secara perlahan-lahan ke seluruh tubuh)

3.    Energizing Soy Protein (ESP) – kaya protein soya Non-GMO

-       membantu mempercepatkan luka sembuh, kandungan protein bagus untuk baik pulih tisu yang rosak dan parut


Caranya: Bancuh/shake 2 sudu besar ESP dengan air sejuk, suam, kurma, fruit  blend, milo, horlicks dll.

4.    Vitamin E Complex

-       untuk baiki kulit yang rosak. Vita-E boleh dimakan dan Vita-E yang telah dipecahkan daripada kapsul boleh diratakan bagi membantu memudarkan parut kesan terbakar.

Caranya; telan 2 biji Vitamin E sebelum tidur atau boleh juga dipecahkan dan dicampur air sedikit untuk disapukan pada tempat lecur/parut.

5.    Herbal Blend Multipurpose Cream Shaklee

-       Krim yang dingin dan tidak berminyak, dingin bermentol ini diperbuat daripada bahan semulajadi seperti horse chestnut, bunga yarrow, daun sage dan rosemary. Ianya 100% organik, bebas steroid dan paraben dan sangat sesuai untuk kulit sensitif seperti kulit bayi, eczema, allergy dsb.

-       Cara penggunaan Herbal Blend:-
a)    Melembutkan kulit kasar siku, lutut dan tumit pecah
b)    Menyelesaikan masalah kulit gatal
c)    Menghilangkan parut termasuk melecur, campak dan chicken pox
d)    Menghilangkan ruam pada bayi
e)    Memberi kelegaan semasa ketidakselesaan akibat demam
f)     Sebagai losyen untuk kegunaan harian

6.    Mealshakes

-       kaya dengan protein yang dapat membantu pembentukan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel kulit mati yang telah tercedera
-       mengandungi 24 vitamin dan mineral bagi membantu mempercepatkan proses pemulihan luka serta memberi warna kulit yang lebih sekata.

Caranya: shake 2 sudu besar dan campurkan dengan air sejuk/suam

7.    Nutriferon 

- melindungi dari influenza. Ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

Caranya: 1 paket dituang terus ke dalam mulut ATAU dicampurkan bersama minuman sejuk/suam.
        
Hubungi saya:
Shaklee Independent Distributor Anda
Ernawati Toba
0146907178
FB:Ernawati Toba
FB Page: Healthy Lifestyle with Ernawati Toba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Total Pageviews