Thursday, September 4, 2014

Collagen Powder Shaklee untuk cantik, sihat dan gebu..Macam kita...;)

Taburan Kolagen dalam tubuh badan kita...




Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Begitu banyaknya produk yang menjual kolagen pada hari ini..ada yang berdaftar, ada yang tidak..ada yang murah..ada yang mahal...malah ada yang bertoksik pun tapi masih ramai yang tidak merujuk kepada yang pakar untuk mengetahui lebih lanjut pasal produk yang kita ambik..belanja beribu-ribu ringgit semata-mata nak cantik kan...tapi, terasa ruginya kalau produk kolagen yang kita ambik tidak selamat, tidak berkualiti dan tidak HALAL..

Tahukah kita lapisan kulit kita terbahagi kepada 2 lapisan:
1) Epidermis- iaitu lapisan luar bertindak sebagai " natural barrier" terhadap kerosakan dari persekitaran.
2) Dermis- lapisan dalam yang mengandungi kolagen, fiber elastin (keanjalan) dan fibroblasts yang bertindak menyebabkan kulit jadi gebu dan awet muda. Fibroblast sangat istimewa kerana sel ini yang akan mensintesis kolagen dan elastin.

Apakah faktor penuaan?

1) Intrinsic- kerana keturunan
2) Extrinsic- faktor persekitaran, cth: berjemur dibawah matahari terik dan merokok


Semakin meningkatnya usia, kadar kolagen menjadi kurang dan ini menyebabkan keanjalan dan ketegangan kulit berkurang.

Kadar kolagen yang menurun menyebabkan kadar Asid Hyaluronic akan menurun. Ini akan menyebabkan kelembapan, kelembutan dan keanjalan kulit berkurang. Kulit akan menjadi kering, kendur,  kelopak mata melayut, eye bag dan lain-lain lagi.



Jom kita kenal Shaklee Collagen Powder Shaklee (SCP)

Asal Collagen Powder Shaklee diekstrak daripada haiwan iaitu IKAN SISIK MERAH dari laut dalam. Ia merupakan sumber kolagen lasak dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan. Tidak hairanlah jika ada yang 3 hari dah nampak kesan baiknya..sedangkan jangkaan adalah 8 minggu..superb tak superb..(pilihlah yang terbaik dan berbaloi-baloi...hehe)

 


Apalagi kandungan SCP ni??



Kenapa mesti cuba SCP??

Apa kata mereka...
 

 

Promosi September 2014..
Peluang baik penggemar SCP..BUY 6 FREE 1

Sebarang pertanyaan dan pembelian bolehlah menghubungi saya
Ernawati Toba 
0146907178/0138521188
Shaklee ID 883367
FB: Ernawati Toba
FB Page: Healthy Lifestyle with Ernawati Toba


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Google+ Followers

Total Pageviews