Saturday, November 8, 2014

Resepi Aiskrim Mealshakes

Bila sebut pasal aiskrim..pastinya dalam fikiran kita..

"Wah..sedap...vanilla aiskrim"
"yummy....anak aku makan aiskrim ni pasti leleh hingus dan selesema.."
"mahallah nak beli hari-hari aiskrim..."

Ketahui khasiat Mealshakes terlebih dahulu...

Ketahui lagi...
Jom saya sharekan cara membuat Aiskrim Mealshakes. Sedap, mudah, SIHAT cukup vutamin dan nutrisi serta menjimatkan (sebab dapat buat sendiri dan banyak)

RESEPI AISKRIM MEALSHAKES;

2 cawan susu HL biasa
2 cawan coffee mate
2 sudu mealshake
oreo dihancurkan
oreo yang dipatahkan-guna chipsmore pula untuk chunky

Resipi ni tidak menggunakan gula sebab susu HL ni sudah ada manis-manis sedikit, mealshake pun ada manis dan manis oreo pun sudah cukup, esen vanila pun tak perlu dah sebab dalam mealshake dah ada perisa vanila

Cara-caranya:

1. Campurkan semua bahan-bahan di atas dan blend sekejap untuk bagi sekata


 2. Bila sudah blend terus masukkan ke dalam peti ais dan bila dah separa beku. Keluarkan dan untuk lebih sedap masukkan biskut yang chunky ni.



3. Biarkan dalam 6-8 jam sampai beku dan boleh makan.  nyum nyum sedap sangat macam baskin robbin rasanya, tekstur pun lembut dan yang paling penting tidak manis sangat.


Boleh mencuba resepi ni terutamanya pada yang ada Mealshakes Shaklee tu..Jimat daripada kita membeli aiskrim dari kedai baik buat sendiri..Lebih jimat, puas makan, berkhasiat dan rendah lemak.


Lagi resepi Mealshakes


Hubungi saya:
Shaklee Independent Distributor Anda
Ernawati Toba
0146907178
FB:Ernawati Toba
FB Page: Healthy Lifestyle with Ernawati Toba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Google+ Followers

Total Pageviews