Monday, August 17, 2015

Saya Pilih Protein Soya Non-GMO!

As salam..

Tahukah anda bahawa selepas air, protein merupakan antara bahan yang banyak terkandung dalam tubuh manusia. Komposisi protein menduduki separuh berat kering (berat tanpa unsur cairan) tubuh manusia. Protein merupakan unsur utama sel termasuk sel otak, otot, kulit, rambut dan kuku.
Protein memainkan peranan penting dalam mengekalkan kecantikan kulit. Ini adalah kerana protein diperlukan bagi regenerasi sel kulit agar ianya kekal tegang dan awet muda. Selain itu, protein juga sangat diperlukan bagi memperbaharui hormon, enzim serta membantu fungsi sistem ketahanan badan. Kepentingan protein tidak terhad kepada perkara-perkara yang saya sebutkan di atas sahaja malah protein turut menjadi antara sumber tenaga yang penting, komponen utama tulang serta jaringan dan cairan tubuh termasuk darah. Oleh yang demikian, dapat disimpulkan bahawa PROTEIN SANGAT PENTING bagi kesihatan tubuh badan.

Kesan kekurangan protein:

Kekurangan protein pada kanak-kanak boleh dikesan melalui pembesaran hati, perut buncit, rambut gugur dan inflamasi kulit. Selain itu, ianya juga dapat mempengaruhi perkembangan mental dan fizikal kanak-kanak.
Keletihan, penurunan lemak tubuh, kehabisan tenaga dan mempengaruhi system imunisasi sehingga menyebabkan tubuh mudah diserang penyakit
Selalu merasa cemas dan depresi
Rasa nyeri pada kaki dan tangan, tekanan darah tinggi dan sendi menjadi kaku
Kekurangan protein dalam jangka panjang pula boleh menyebabkan kerosakan fungsi organ tubuh.Tubuh tidak dapat menghasilkan cukup antibiotic bagi melawan penyakit sehingga menyebabkan system kekebalan tubuh badan menjadi lemah,

KENAPA PILIH ESP SOYA NON-GMO?



Soya Non-GMO yang terkandung dalam ESP merupakan soya semulajdi yang diproses tanpa pengubahan kandungan genetiknya. Dalam erti kata lain, tak perlu suntik2 bahan kimia untuk mengubah kandungn genetik untuk mempercepatkan tumbesarannya. Ia juga diproses dan dibasuh dengan air bersih dan bukan menggunakan bahan kimia yang mungkin berbahaya pada tubuh badan untuk jangka masa panjang.

So, anda pilih NAK YANG GMO ATAU NON-GMO?

#shakleeeffect
#shakleelover
#sayajualshaklee
Erna 0146907178
SID883367
http://caprierna87.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Total Pageviews