Monday, September 22, 2014

Makanan Sihat Makanan Sunnah

Kita bercerita pasal makanan sunnah petang ni..Semua kenal makanan sunnah kan? Ada yang senang didapati dan ada pula yang sukar. Hakikatnya, makanan sunnah adalah makanan yang berkhasiat tinggi, semulajadi, selamat dan halal.


Apakah makanan sunnah tu....

1. BARLI
 - Bijirin pertama yg ditanam di Timur Tengah kira2 9000taun ini adalah sumber terbaik serat makanan, protein, karbohidrat kompleks,vitamin dan galian. 

2. KURMA
 - Buah paling popular ketika RAMADHAN ini kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium,vitamin A, C dan niasin memberi tenaga, mengubati pelbagai penyakit dan baik untuk ibu mengandung dan juga selepas bersalin.

3. ANGGUR
  -Buah ni mengandungi karotene, vitamin C dan B yang bagus untuk kelicinan kulit, antioksidan, dan awet muda..

4. TEMBIKAI
  -Kaya zat pottasium, vitamin B6,tiamin, lemak, sodium dan kalori yang bagus untuk kesihatan, penglihatan, penyembuhan luka,kulit dan kawalan berat badan.

5.MINYAK ZAITUN
  - Digunakan dalam masakkan atau dipercikkan dalam hidangan makanan atau pun disapu terus pada kulit. Bagus untuk kesuburan kulit, dan pelembab semula jadi.

6. SUSU KAMBING
  -  Susu kambing  adalah susu kedua terbaik selepas susu ibu. Kerana penghadaman yang baik, utk tulang, kulit dan pelabagi lagi kebaikannya...

7. BUAH DELIMA
  - Buah azimat ini memiliki sumber asid folat dan antioksidan memberi impak semula jadi yang meransang dan meningkatkan kecantikan kulit.

8. KISMIS
  - Agen antioksidan yang bagus juga memelihara kesihatan mata, gigi, dan tulang. jadikanlah snek diwaktu lapang anda.

9. MADU
  - Minumlah sesudu sehari sebagai makanan tambahan kerana kaya vitamin, mineral,antioksidan, dan potasium.

10. HALIA
  -Banyakkan halia dalam masakkan kerana selain membuang angin, ia juga bagus utk kecantikkan kulit dan penurunan berat badan.. 
Kini, kalau nak dapatkan semua makanan sunnah ni agak sukar sedikit disebabkan kesibukan seharian. Kecanggihan teknologi dan pemodenan telah mengeluarkan vitamin-vitamin semulajadi dari Shaklee sebagai makanan tambahan anda seharian dan secara tidak langsung dapat memberikan sumber kepada anda makanan sunnah ini...tak jadi masalahkan? nak dapatkan pun mudah. Tapi, pastikan  suplemen/makanan tambahan yang anda ambil adalah dari sumber semulajadi, selamat, berkualiti dan HALAL.

Antara suplemen Shaklee yang bersumberkan semulajadi..










Sebarang pertanyaan dan pembelian bolehlah menghubungi saya:

 
Ernawati Toba

0146907178/0138521188

Shaklee ID 883367

FB: Ernawati Toba

FB Page: Healthy Lifestyle With Ernawati Toba

Email: ernawati1901@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Follow me

Total Pageviews